Almanca Fiil çekimi - Ders-2

Almancada Fiil çekimi

Lernen= öğrenmek

Ich lerne
Du lernst
Er/sie lernt
Wir lernen
Ihr lernt
Sie/sie lernen

Wir lernen Deutsch.

Fahren= Sürmek (Auto fahren=araba Sürmek) (unregelmäßig:düzensiz fiil)

Ich fahre
Du fährst
Er/sie fährt
Wir fahren
Ihr fahrt
Sie/sie fahren
Ich fahre nach Bremen.

Machen: yapmak
Ich mache
Du machst
Er macht
sie macht
Wir machen
Ihr macht
Sie/sie machen

Heute machen wir ein Party.

Sein: olmak
Ich bin
Du bist
Er/sie ist
Wir sind
Ihr seid
Sie/sie sind

Sie ist meine Freundin

Haben: sahip olmak
ich habe
Du hast
Er/sie hat
Wir haben
Ihr habt
Sie/sie haben.

Ich habe einen Bruder.

die Endung
Ich--Ben--Endung -e
Du--sen--Endung -(e)st
Er: o erkek için Endung -t
sie: o bayanlar için Endung -t
Wir--biz--Endung -en
Ihr--siz--Endung -t
Sie: Siz (nezaket) Endung -en
sie--onlar--Endung -en

Almanca'da fiil çekimleri geniş zamanda bu şekilde.

Begrüßung : selamlaşma
Guten Tag : iyi günler
Guten Morgen : Günaydın
Guten Abend : iyi akşamlar
Hallo: Merhaba

Abschied
Auf Wiedersehen : hoşçakal
Tschüß
Gute Nacht : iyi geceler

almanya
Almanya

Almanca Fiil çekimi - Ders-2 Almanca Fiil çekimi - Ders-2 Reviewed by Admin on 14:41 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.