Almancada Cümle yapısı ve ayrılabilen fiiler - Trennbare Verben Ders-6


Almancada cümle yapısı

Normal cümle kurulumu:

Özne+fiil+zaman+yer+nesne.
Not:Zaman ile öznenin yeri değiştirilebilir. Fakat yüklem düz cümlelerde her zaman 2. sırada olmak zorundadır.
karmasik yapilar
karışık cümle yapısı

Beispiele:
Der Mann liest eine Zeitung.  Adam bir gazete okuyor.

Das Kind kauft ein Brot. Çocuk bir ekmek satın alıyor.

Mein Bruder schreibt heute eine Prüfung.  Benim abim bugün sınav yazacak.


Ayrılabilen  fiiller:
Ayrılabilen fiillerle cümle yapısını inceleyelim.

Mitnehmen Yaninda almak
Die Frau nimmt seine Tasche mit. Kadın çantası yanında alıyor.

Not:Burdaki fiil öneki  ( mit) cümle sonuna geliyor. Fiilin ana bölümü yine 2.sirada.

Beispiele:

Einkaufen:
Alışveriş yapmak
Heute kaufen wir ein

Einsteigen: binmek
Ich steige im Bus ein. Otobüse biniyorum.

Einschlafen: Er schläft schlecht ein.

Aussteigen: inmek
Sie steigt um 16.00 uhr am Bahnhof aus. O saat 4te istasyonda iniyor.

Wegfahren: Ayrılmak
Mein Onkel fährt gleich weg. Benim dayım hemen ayrılıyor.

Ankommen: varmak 
Der Zug kommt um 3.00 Uhr an. Tren saat 3 varıyor.

Umziehen: Taşınmak
Mein Lehrer zieht nach Berlin um. Benim öğretmenim Berlin'e taşınıyor.

Anrufen: Aramak(telefonla)
Ich rufe dich später an. Seni sonra arayacağım.

Aufräumen:  düzenlemek-toplamak
Er räumt sein Zimmer auf. O odasını düzenliyor/topluyor.

Fernsehen: Tv izlemek
Gerade sehen wir fern. Şimdi televizyon izliyoruz.

Abschreiben: birisinden yazmak.
Er schreibt die Lösung ab.  O çözümü bir yere bakarak yazıyor.

Reinkommen: İçeri gelmek
Ich komme sofort rein. Hemen içeri geliyorum

Aufhören: bitmek.
Das Spiel hört wegen regen früher auf. Oyun yağmurdan dolayı erken bitti.

Mitkommen: birlikte gelmek
Er kommt nicht mit. O gelmiyor (bizimle)

Vorschlagen: önermek
Ich sclage vor;.... ben öneriyorum

Zustimmen: Kabul etmek
Ich stimme die Bedingungen zu. Koşulları kabul ediyorum.

Not:  be- er- emp- ent- ge ver- miss- zer- ile başlayan fiiler ayrılmaz. 

Beispiele:

Besuchen:
ziyaret etmek.
Ich besuche meine Tante. Teyzemi ziyaret ediyorum.

Erkennen: tanımak anlamak
Ich erkenne das Verlauf. Süreci tanımak/anlamak

Empfehlen: tavsiye etmek.
Ich empfehle meine Studenten.....  Öğrencilerime tavsiye ediyorum.

Entwicklen: geliştirmek.
Die Studenten entwicklen ein umweltfreundliches Auto. Öğrenciler çevre dostu bir araba geliştirdi.

Verkaufen: satmak
Ich verkaufe mein Auto. Ben arabami satıyorum.

Missverstehen: yanlış anlama 
Der Mann missversteht die Zeit. Adam zamanı yanlış anlıyor.

Zerstören: yıkmak.
Der Krieg zerstört die Gebäude. Savaş binaları yıktı.

Soru ve önerileriniz için yorum yapabilir veya iletişim bölümünden ulaşabilirsiniz.
Almancada Cümle yapısı ve ayrılabilen fiiler - Trennbare Verben Ders-6 Almancada Cümle yapısı ve ayrılabilen fiiler - Trennbare Verben Ders-6 Reviewed by Admin on 06:02 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.